понедељак, 17. новембар 2014.

Штрајк просветних радника

У законским оквирима

.
Запослени школе су чланови Уније синдиката просветних радника већ годинама. У школи се углавном поштују све одлуке овог синдиката који има јаку општинску подружницу.
Након једнодневне потпуне обуставе рада, наша школа је по одлуци Синдиката ступила и законски штрајк који ће трајати до испуњења услова Синидката. Сви су запослени у штрајку, а једном наставнику разредне наставе омогућен је рад од 45 минута. С друге стране, штрајку су се придружиле и колеге који нису чланови синдиката. 
Штрајк у законским оквирима подразумева смањење трајања часова на 30 минута и смањење осталих облика ОВ рада, обустављање рада осталих активности (рад у већима, активима и тимовима).
Захтеви који су четири репрезентативна синдиката упутила Министарству просвете и технолошког развоја су:

  1. изузимање просвете од смањења плате;
  2. доношење Закона о платним разредима који ће обухватити читав јавни сектор;
  3. потписивање Посебног колективног уговора за запослене у основним и средњим школама и домовима ученика и прихватање предлога Радне групе за израду измена и допуна Закона о основама система образовања и васпитања (посебно чланова 130 и 131. који се односе на пријем у радни однос).



субота, 08. новембар 2014.

Ученици у улози наставника 2014.

Ученици у улози наставника


У овој школској 2014/15. години Тим за заштиту деце од дискриминације, насиља и злостављања поново је организовао акцију "Ученици у улози наставника" у петак, 7. новембра. На тај начин смо обележили Дан просветних радника. 

Циљ ове акције је:

·         успостављање бољег односа, већег разумевања и поштовања на релацији наставник - ученик,

·         уочавање потешкоћа и одговорности када заменимо улоге,
·         развијање свести ученика о значају међусобног поштовања и толеранције.

          Ученици који су желели да се окушају у улози наставника учествовали су у овој активности, по одређеним правилима са којима их је упознао Тим за заштиту деце од дискриминације, насиља и злостављања. Учествовало је 78 ученика који су после одржаних часова записали своје утиске о часовима (Шта им је било тешко?, Шта им се посебно свидело?, ...), а те утиске изнеће и на телевизији БАП у понедељак 10. новембра. Ове слике приказују делић атмосфере:

        


           






           

Митровдан - наставнику на дар

Културолошка тема године - музика


Културни програм школе предвидео је Школским програмом да се у наредне четири године свака година обележи неком важном култоролошком темом: музика, лепо понашање, визуелне уметности, култура одевања. За школску 2014/2015. годину одабрали смо највеличанственију тему - музику. 
.

Музичка скала емоција

.
Желећи да сазнамо каквим потенцијалима располажемо, током септембра направили смо попис ученика који вежбају свирање на неком инструменту у Музичкој школи "Стеван Христић", некој приватној школи или самостално, певају у хору или у КУД-у "Коста Абрашевић". Осим што су се изјаснили, ученици-музичари обележили су на скали емоција која осећања могу да искажу инструментом или гласом и записали каква расположења музицирање у њима изазива.
Тако смо дошли до података да школа има мноштво хорских гласова, 11 хармоника, 5 виолина, 3 флауте, 8 тамбура, 3 кларинета, 5 гитара и чак 27 клавира. Ова дружина може да искаже баш сваку нијансу на скали емоција, и ученици су их великодушно бирали у широком спектру, те прибележили махом позитивна расположења која у њима изазива музицирање.

Први концерт у години музике


Силину емоција сабрали смо и усмерили на Митровдан и уприличили први у низу планираних концерата. За ову прилику 25 ученика је увежбало класична дела по свом избору и частило наставнике јединственим концертом у просторијама школе обележавајући на тај начин и Дан просветних радника. Ово је био први концерт овакве врсте, а планирамо да их током године буде још неколико. 

четвртак, 06. новембар 2014.

Поводом 100-годишњице Мокрањчеве смрти

Два блага српске културе

.
Не зна се шта је веће богатство за српску културу: народна изворна музика коју српски народ има или Мокрањац који је то благо сакупио и обрадио. 
Обележавајући 100-годишњицу смрти Стевана Стојановића Мокрањца (1856-1914) направили смо изложбу посвећену на изложбеном простору испред библиотеке. 
Изложба обухвата стилизоване текстове о Мокрањчевом животу разврстане у неколико поднаслова који су рађени на основу монографије о Мокрацу (Београд, ЈРЈ, 2012). 




.

Вук и Мокрањац

.
Током планирања и припреме изложбе наишли смо на квалификацију да је Мокрањац урадио за народну музику оно што је Вук урадио за народну књижевност. Стога су ученици 5. и 6. разреда на часовима музичке културе истражили Мокрањчева путовања и простор који је обухватио својим руковетима. Истовремено су неколико ученица 8. разреда са наставницом Горданом Вујовић истражиле Вукова путовања и простор који је обухватио својим сакупљачким радом на пољу народне књижевности. Резултат тих истраживања су резимеи о њиховим путовањима и делима, постављени у мале коверте као свици. а коверте су прибодене на мапу. На тај начин мапа је постала интерактивна, јер подразумева да ће посматрач да развије свитак из коверте да би прочитао садржај писамцета прибоденог на одређено место на мапи. 


Фото-галерија (погледај више слика)

субота, 01. новембар 2014.

Поново пронађен Сајам

 У нашој школи је прошле године обновљена традиција заједничког одласка на Сајам књига. Први дан новембра био је идеалан (и због наставних обавеза једини могући) избор за тај књижевни и културни хаџилук. Четрдесетак ђака , заједно са својим наставницима, прошетало је кроз сајамске хале, обрело се у гужви око наjпосећенијих штандова, упознало омиљене писце, прелистало и куповало нова или од раније омиљена издања и заиста се, утисак је недвојбен, лепо провело. 
   После испуњеног сајамског дана, сви заједно отишли смо у Народно позориште и, уз много емоција и снажне имресије, одгледали представу „Хасанагиница“ у извођењу квалитетног глумачког ансамбла по сценарију Љубомира Симовића. Пошто је „Хасанагиница“ песма која се обрађује и на часовима српског језика, ђаци су драму пажљиво погледали, а касније, на часовима матерњег језика, и дискутовали о њој.
    До следећег октобра или до неког новог заједничког одласка у позориште (а шушка се да је изгледно у такву авантуру опет кренути већ у децембру) остаје нам да сабирамо утиске и оне највредније чувамо као залогу за паметнију будућност!