Удружење просветних радника Слово било је део тима који је прошле године
учествовало у пројекту „ Наставници
рефлексивни истраживачи инклузивне
образовне праксе“који је реализовао Центар за образовне политике.У оквиру удружења организовано је
низ активности чији је циљ био да се пронађу начини за превазилажење потешкоћа
у прихватању различитости и укључивању деце којој је потребна додатна подршка у
одрастању у друштво.
Вођени научним истраживањем да
успех и прилагођавање детета које је различито, на основно
школском узрасту зависи првенствено од особа које раде с децом, односно од
учитеља и наставника и припремљености друге деце и њихових родитеља, а оснажене знањима и искуствима која смо
стекле на семинару Ни црно ни бело,
учитељице Бранка Радовановић и Драгана Менчик су осмислиле акцију у школи у
којој раде. Акцију је реализована у ОШ „
Свети Сава“ у Бачкој Паланци. У акцији су учествовали : наставници, ученици
разредне и предметне наставе чије су разредне старешине учествовале у
радионицама око 400, родитељи из два одељења ове школе . Већ дуже
време осмишљавамо радионице и укључујемо родитеље у живот школе, тако да они
имају искуства у радионицама и другим активностима које школа организује. Радо
се укључују и дају свој допринос у решавању проблема и унапређењу живота у
школи.
Са групом наставника урађене су три радионице у континуитету, а са циљем да се искуства и знања примене у раду са ученицима у
одељењима где су разредне старешине. Упоредо су организоване радионице
за родитеље са истим садржајима како би родитељи пратили своју децу код куће. Циљеви свих радионица били су исти. Прва
радионица за одрасле односила се на стереотипе и предрасуде, а циљ је био да се
уочи распрострањеност стереотипног начина мишљења, схвати да се стереотипно понашање учи спонтано, а
одучавање захтева свесни напор, препознају шта све утиче на стереотипе. Други
састанак посветили смо освешћивању неједнаких шанси које је веома присутно у друштву.
Циљ овог рада је био да се сагледавају неправду и ефекте њеног утицаја,
открију стратегије које се користе како
би се дошло до жељеног циља, спознају важност договарања и сарадње, уоче
начине за њихово побољшавање.
Задовољство је било гледати сарадњу и ангажовање учесника.
Рад са децом односио се на препознавање
социјалног насиља међу вршњцима и шире, на предрасуде и стереотипе који су
сигуран пут до дискриминације и
искључивања и формирање критичког мишљења, ставове и вредности. Од
посебног значаја су њихова искуства да сагледају ситуацију из
различитих углова, разумеју последице
осуђивачког става и неправде , уоче стратегије решавања
проблема. Пуно су добили откривајући да свако има квалитете и
да може бити добар у неким стварима, да је важно покушати разумети и
поштовати различите
могућности способности и дати подршку и поверење из
љубави према човеку.
Задовољство је било гледати продукте и
ангажовање свих учесника. О искуствима и добитима говорили су сви учесници на трибини која је одржана 1. априла 2016. у библиотеци ОШ „ Свети Сава“.
Нема коментара:
Постави коментар