Акција поводом Дана просветних радника
Старији ученици, у акцији је учествовало 17 ученика, су изјавили да им се највише свидело и пријало што су имали прилику да предају, да пренесу знања, начин рада и сарадња са вршњацима док су им објашњавали. Свидело им се и да стоје пред одељењем и предају и да су добили прилику да буду наставници и да науче нешто ново.. Након одржаног часа причали су о томе да ће мењати и наредне године јер је забавно и по одговорима се може заиста закључити да су уживали и предлагали су да се то чешће ради. Евидентно је да су старији ученици који су мењали своје учитељице, јасније сагледавали тешкоће, а нарочито недостатке у свом раду.
Неки од коментара ученика на питање шта им је представљао највећи проблем у акцији су следећи:
- Сматрам да сам била неорганизована и нервозна , пре свега због присуства друга који је одржао час са мном. Више бих волела да сам то сама урадила.
- Проблем ми је представљало викање и причање мојих другара; тешко је одржати дисциплину на часу.
- Бринуло ме то да ли ће све бити реализовано као што смо испланирали.
- Имао сам трему, мислио сам да ћу нешто заборавити, а можда и јесам.
- Сметало ми је што нисам могао да делим плусеве и уписе.
- Нико ме није схватио озбиљно и непрестано су причали.
- Бринуо сам како ћу одговорити на питања која ми деца постављају, и како да исправим ученика који погреши. Желео сам да будем као наставник.
- Био сам тужан јер ме нису слушали.
- Деца су непрестано причала и добацивала и нисам могла да их смирим;
- Постављали су ми питања и ја сам им 20 000 пута одговоре поновила.
- Пријало ми је што су се деца "правилно" понашала.
- Свидело ми се што сам их научио и што сам им задао домаћи задатак.
- Сви су урадили оно што сам им задавао и уживао сам док су ми постављали питања.
- Најлепше ми је било кад су деца препричавала причу.
- Пријало ми је што су сви слушали, а свидело ми се и то што смо учили.
- Осећала сам се лепо јер сам имала прилику да предајем свој омиљени предмет - српски језик.
- Осећао сам се добро јер сам умео рећи свима шта да раде.
- Занимљиво ми је било учити децу као наставник.
- Пријало ми је што нисам био сам у тој улози наставника. Био сам са другом.
- Осећала сам се лепо јер сам предавала мој омиљени предмет - физичко васпитање.
су:
- Највећи проблем је како умирити ђаке.
- Сад схватам зашто наставници понекад вичу, уписују и строги су.
- Схватам колико је овај посао тежак и захтеван. Захтева стрпљење. Тешко је бити наставник.
- Мислио сам да је лако бити наставник, испредајеш и готово. Више не мислим тако.
- Потребно је много труда за један час.
- Боље разумем наставнике јер сам видеоса каквим проблемима се сусрећу.
- Боље разумем наставнике јер са свих страна те дозивају и не можеш да схватиш одакле те зову и не можеш на 1000 страна.
- Ученици који су нас мењали били су веома мотивисани и с нестрпљењем су ишчекивали свој ред. Мењали су по двоје. Деца су их слушала и било им је занимљиво да им другари предају градиво. Посебно је интересантан коментар једног четвртака који је рекао да му је друг строг наставник, али лепо објашњава и занимљиво прича. Утисак је да су ученици уживали у овој акцији и да смо успешно поновили и утврдили све што смо учили.
- Ове године у мом одељењу су два ученика трећег разреда учествовала у овој активно-сти. Један је имао искуства јер је већ држао час, док други није. Интересантно је да се ученик који је обрађивао ново градиво боље снашао од ученика који је радио утврђи-вање. Он се одлично припремио, али додатна питања вршњака су га збуњивала, бука вршњака и одлука кога ће прозвати, био му је најтежи део посла. Тешко му је било да постави додатна питања у вези са израдом задатка и ту се слабије снашао. Сматрао је да није био довољно строг, а велику одговорност је навео као најтежи посао наставника. Свестан је да је губио време размишљајући кога да прозове. Другом ученику са искуством, је најтежи део посла у обради нове лекције представљао запис на табли, садржај, количина информација и рукопис. Без обзира на слабости и оно што су сматрали тешким, обојица желе да учествују у акцији и следеће године.
- Ученици су се радо одазвали овој акцији и озбиљно приступили задатку. Улогу наставника, ученици су представили на свој начин и тиме показали одговорност и озбиљност задатка постављеног пред њих.
- Приметила сам да су ученици уживали у улози и да им баш прија да их другари слушају. Деловали су поносно и важно. По понашању сам схватила да им је стало да се што боље покажу у улози наставника. То им је са лакаћом успело.
- нежан, да има разумевања, стрпљив, јасан, причљив, сналажљив, озбиљан, строг, гласан, дружељубив, да одржава и опуштену и озбиљну атмосферу, љубазан и да има самопоуздање, да пружа помоћ у раду и да не буде строг, да буде смирен, креативан, доследан, да знаш шта ради и да воли свој посао.
Иако је само четрдесет ученика учествовало у акцији "Ученици мењају наставника" са својих десет наставника, акција је успела и циљ је остварен:
- успостављен је бољи однос, веће разумевање и поштовање на релацији наставник - ученик,
- уочене су потешкоће и одговорности када заменимо улоге,
- развијена је свест ученика о значају међусобног поштовања и толеранције.
Нема коментара:
Постави коментар