Акција поводом Дана просветних радника одржана је 8. новембра. Акцији се прикључило 17 радника наше школе са 51 учеником. У активностима је учествовало 21 ученик у разредној настави. Мењали су своје учитељице. У договору са учитељицама, одабрали су наставне јединице, направили припреме које су донели на увид учитељу пре одржавања часа. Уз сугестије су додали шта је требало. Одржали су часове, а њихова запажања су искрена и интересантна.
Старији ученици, у акцији је учествовало 30 ученика, су изјавили да им се највише свидело и пријало што су имали прилику да предају, да пренесу знања, начин рада и сарадња са вршњацима док су им објашњавали. Свидело им се и да стоје пред одељењем и предају и да су добили прилику да буду наставници и да науче нешто ново.. Након одржаног часа причали су о томе да ће мењати и наредне године јер је забавно и по одговорима се може заиста закључити да су уживали и предлагали су да се то чешће ради. Евидентно је да су старији ученици који су мењали своје учитељице, јасније сагледавали тешкоће, а нарочито недостатке у свом раду.
Неки од коментара ученика на питање шта им је представљао највећи проблем у акцији су следећи:
- Проблем ми је био мој глас јер нисам била довољно гласна у улози наставника.
- То што деца немају потребан прибор за рад.
- Ђаци нису били најозбиљнији у току часа.
- Да одржим пажњу ученицима.
- Ученици стално постављају питања на која сам већ одговорила.
- Највећи проблем што су неки ученици неозбиљни и причали током часа.
- Највећи проблем јер су били немирни - шушкали су, причали и лупкали.
- Константна прича ученика.
- Галама.
- Нисам имала проблема током држања часа (20 ученика).
- Дечаци се глупирају док радимо вежбе.
- Немирна деца, лупкање, шушкање.
- Бојао сам се да моји другови неће моћи да прочитају мој рукопис.
- Уводни део часа.
- Табла која је глатка и тешко се пише.
- Маркер који је престао да ради и ученици који су причали.
- Непоштовање наставника.
Порука за све ученике који ће мењати наставнике следећих година, пошто ова акција траје у нашој школи већ десет и мало више година:
- Требате имати стрпљења и гласа и не морате се бојати јер ученици ово гледају као обичан час.
- Требате бити стрпљиви и забавити се.
- Радите и учите оно што вас испуњује. Немојте се превише оптерећивати.
- Јако лепо искуство.
- Имајте разумевања за децу у одређеној мери.
- Срећно, можеш ти то и немој да бринеш, није било тешко.
- Више часова одржати је исцрпљујуће, а један је забавно.
- Будите озбиљни јер ће само тако остала деца да вас поштују.
- Буди стрпљив и опуштен.
- Покушај да уживаш на часу.
- Треба бити духовит и све лепо објаснити.
- Буди занимљив и имај самопоуздања.
- Опустите се и уживајте у томе.
- Припремите се за час и научите градиво.
- Опрезност у избору кога ћете мењати.
- Пробајте у мењању јер је занимљиво искуство.
- Припремите се за час и научите лекцију.
- Будите сигурни у себе и не дозволите треми да вас савлада.
- Није лако предавати лекције ученицима.
- Добро се припремите за час.
- Пронађите баланс између строгоће и попуштања.
- Морате имати стрпљења и поштовања према ученицима.
На основу свих одговора у упитнику ученика који су нас мењали у вези са акцијом "Ученици мењају наставника" можемо закључити да је акција је успела и циљ је остварен:
- успостављен је бољи однос, веће разумевање и поштовање на релацији наставник - ученик,
- уочене су потешкоће и одговорности када заменимо улоге,
- развијена је свест ученика о значају међусобног поштовања и толеранције.
Подносилац извештаја: Оливера Сарач
Нема коментара:
Постави коментар