субота, 8. новембар 2025.

Ученици мењају наставнике 2025.

     

 Акција поводом Дана просветних радника одржана је ове школске године 7. новембра пошто је 8. новембра била субота.. Акцији се прикључило 16 радника наше школе са 51 учеником. Ове школске године је слабији одзив био у разредној настави. Учествовале су у акцији 12 ученика који су мењали своје три учитељице. У договору са учитељицама, одабрали су наставне јединице, направили припреме које су донели на увид учитељу пре одржавања часа. Уз сугестије су додали шта је требало. Одржали су часове, а њихова запажања су искрена и интересантна.


Неки од коментара ученика на питање шта им се највише свидело и пријало док су реализовали час у разредној настави су следећи:
  • Када  сам их прозивала и ученици одговарали на постављена питања.
  • Свидело ми се што су слушали и пратили час.
  • Активност ученика и њихови одговори.
  • Највише ми се свидело то што су се сви јављали и знали одговоре, а пријало ми је што нису били толико гласни.
  • Ученици су били активни и заинтересовани. Успели смо све да урадимо по плану.

       У предметној настави учествовало је 39 ученика који су мењали својих 13 наставника из биологије, енглеског и немачког језика, српског језика, математике, информатике, физичког и здравственог васпитања, музичке културе и две ученице које су мењале библиотекарку. Они су изјавили да им се највише свидело и пријало што су имали прилику да предају, да пренесу знања, начин рада и сарадња са вршњацима док су им објашњавали. Свидело им се и да стоје пред одељењем и предају и да су добили прилику да буду наставници и да науче нешто ново.. Након одржаног часа причали су о томе да ће мењати и наредне године јер је забавно и по одговорима се може заиста закључити да су уживали и предлагали су да се то чешће ради. Евидентно је да су старији ученици који су мењали своје наставнике, јасније сагледавали тешкоће, а нарочито недостатке у свом раду.

Неки од коментара ученика на питање шта им је представљао највећи проблем у акцији су следећи:
  • Проблем ми је био што се ништа не чује у сали.
  • Нису били послушни.
  • Ученици који ме нису поштовали и радили су вежбе обликовања по свом.
  • То што су ме ученици понекад засмејавали.
  • То што су неки ученици добацивали коментаре док сам предавао.
  • Ђаци нису били најозбиљнији у току часаДа одржим пажњу ученицима.
  • Ученици стално постављају питања на која сам већ одговорила.
  • Највећи проблем што су неки ученици неозбиљни и причали током часа.
  • Највећи проблем јер су били немирни - шушкали су, причали и лупкали.
  • Константна прича ученика.
  • Галама.
  • Нисам имала проблема током држања часа (10 ученика).
  • Највећи проблем представљало ми је смишљање задатака.
  • Нису ме слушали па сам морала да вичем да бих их умирила.
  • Појединци нису имали потребан прибор за рад.

Наставница музичке културе В. Маливук је написала извештај о акцији: 
У акцији " Ученик у улози наставника" учествовали су ученици Ленка Пилиповић 8-1 и Вук Прица 8-4, час су одржали у свом одељењу. Наставна јединица је била из области - Романтизам, а задатак да упознају своје другове са песмом "Липа" Франца Шуберта, да је заједно анализирају, науче да свирају а затим своје тајне, мисли , посвету, поруку, стих напишу на папирна срца и залепе на импровизовано дрво, баш као Шуберт који је урезивао своје младалачке тајне у своју липу и сачувао их у времену.


Ученик Вук Прица је посебно допринео романтичној атмосфери свирањем композиције по избору на виолини.


На питање која особина је неопходна да би био добар наставник: разумевање ученика, поштовање правила, стрпљење и воља, бити строг, сигурност у оно што причамо и говоримо, пажња, памет, смиреност, сналажљивост и љубазност, посвећеност, мудрост, вођство, брига, духовитост, дисциплина и гласност, ауторитет, занимљивост, самопоуздање, одговорност, да имаш углед, поштовање. На основу њихових одговора можемо закључити да су ученици који су нас мењали схватили које особине су непходне да би био добар наставник.

На основу свих одговора у упитнику ученика који су нас мењали у вези са акцијом "Ученици мењају наставника" можемо закључити да је акција, и ове школске 2025/26. године успела и циљ је остварен:
  • успостављен је бољи однос, веће разумевање и поштовање на релацији наставник - ученик,
  • уочене су потешкоће и одговорности када заменимо улоге,
  • развијена је свест ученика о значају међусобног поштовања и толеранције.

Подносилац извештаја: Оливера Сарач

Нема коментара:

Постави коментар